Ochrona danych

Spis treści

Ochrona danych

Napisaliśmy to oświadczenie o ochronie danych (wersja 25.08.2020), aby zapewnić Państwu Ogólne rozporządzenie o ochronie danych (UE) 2016/679, aby wyjaśnić, jakie informacje zbieramy, jak je wykorzystujemy i jakie wybory możesz dokonać jako odwiedzający tę witrynę.

Niestety, z natury rzeczy te wyjaśnienia brzmią bardzo technicznie, ale staraliśmy się opisać najważniejsze rzeczy tak prosto i jasno, jak to tylko możliwe.

Automatyczne przechowywanie danych

Kiedy w dzisiejszych czasach odwiedzasz witryny internetowe, pewne informacje są tworzone i przechowywane automatycznie, w tym w tej witrynie.

Jeśli odwiedzasz naszą witrynę w obecnym stanie, nasz serwer sieciowy (komputer, na którym ta witryna jest przechowywana) automatycznie zapisuje takie dane, jak

  • adres (URL) odwiedzanej witryny internetowej
  • Przeglądarka i wersja przeglądarki
  • używany system operacyjny
  • adres (URL) poprzednio odwiedzanej strony (URL strony odsyłającej)
  • nazwa hosta i adres IP urządzenia, z którego uzyskiwany jest dostęp
  • data i godzina

w plikach (plikach dziennika serwera WWW).

Z reguły pliki dziennika serwera WWW są przechowywane przez dwa tygodnie, a następnie automatycznie usuwane. Nie przekazujemy tych danych, ale nie możemy wykluczyć, że dane te będą przeglądane w przypadku niezgodnego z prawem zachowania.

Pliki cookie

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookie HTTP do przechowywania danych specyficznych dla użytkownika.
Poniżej wyjaśniamy, czym są pliki cookie i dlaczego są używane, abyś mógł lepiej zrozumieć poniższe oświadczenie o ochronie danych.

Czym dokładnie są pliki cookie?

Zawsze, gdy surfujesz po Internecie, korzystasz z przeglądarki. Znane przeglądarki to na przykład Chrome, Safari, Firefox, Internet Explorer i Microsoft Edge. Większość witryn zapisuje małe pliki tekstowe w przeglądarce. Te pliki nazywane są plikami cookie.

Jednej rzeczy nie można odrzucić od razu: ciasteczka są naprawdę przydatnymi małymi pomocnikami. Prawie wszystkie strony internetowe używają plików cookie. Mówiąc dokładniej, są to pliki cookie HTTP, ponieważ istnieją również inne pliki cookie dla innych obszarów zastosowań. Pliki cookie HTTP to małe pliki, które nasza witryna przechowuje na Twoim komputerze. Te pliki cookie są automatycznie umieszczane w folderze plików cookie, który jest „mózgiem” Twojej przeglądarki. Plik cookie składa się z nazwy i wartości. Definiując plik cookie, należy również określić co najmniej jeden atrybut.

Pliki cookie przechowują określone dane użytkownika, takie jak ustawienia języka lub osobiste ustawienia strony. Po ponownym wywołaniu naszej witryny przeglądarka przesyła informacje „związane z użytkownikiem” z powrotem do naszej witryny. Dzięki plikom cookie nasza witryna wie, kim jesteś i oferuje ustawienia, do których jesteś przyzwyczajony. W niektórych przeglądarkach każdy plik cookie ma swój własny plik, w innych, takich jak Firefox, wszystkie pliki cookie są przechowywane w jednym pliku.

Istnieją zarówno własne, jak i zewnętrzne pliki cookie. Własne pliki cookie są tworzone bezpośrednio z naszej strony, pliki cookie stron trzecich są tworzone przez witryny partnerskie (np.Google Analytics). Każdy plik cookie należy oceniać indywidualnie, ponieważ każdy plik cookie przechowuje inne dane. Czas wygaśnięcia pliku cookie również waha się od kilku minut do kilku lat. Pliki cookie nie są programami i nie zawierają wirusów, trojanów ani innych „szkodników”. Pliki cookie nie mogą również uzyskać dostępu do informacji na Twoim komputerze.

Tak mogą wyglądać dane z plików cookie:

Nazwa: _ga
Wartość: GA1.2.1326744211.152111400239-9
Cel: Zróżnicowanie odwiedzających witrynę
Data wygaśnięcia: po 2 latach

Te minimalne rozmiary powinny być obsługiwane przez przeglądarkę:

  • Co najmniej 4096 bajtów na plik cookie
  • Co najmniej 50 plików cookie na domenę
  • Łącznie co najmniej 3000 plików cookie

Jakie są rodzaje plików cookie?

Kwestia, z których plików cookie korzystamy w szczególności, zależy od używanych usług i jest wyjaśniona w kolejnych sekcjach oświadczenia o ochronie danych. W tym miejscu chcielibyśmy pokrótce omówić różne typy plików cookie HTTP.

Istnieją 4 rodzaje plików cookie:

Niezbędne pliki cookieTe pliki cookie są niezbędne do zapewnienia podstawowych funkcji witryny. Na przykład te pliki cookie są potrzebne, gdy użytkownik umieszcza produkt w koszyku, a następnie kontynuuje surfowanie po innych stronach i dopiero później przechodzi do kasy. Te pliki cookie nie usuwają koszyka, nawet jeśli użytkownik zamknie okno przeglądarki.

Odpowiednie pliki cookieTe pliki cookie zbierają informacje o zachowaniu użytkownika oraz o tym, czy użytkownik otrzymuje jakiekolwiek komunikaty o błędach. Ponadto te pliki cookie służą do pomiaru czasu ładowania i zachowania strony internetowej w różnych przeglądarkach.

Ukierunkowane pliki cookieTe pliki cookie zapewniają lepszą przyjazność dla użytkownika. Na przykład wprowadzone lokalizacje, rozmiary czcionek lub dane formularzy są zapisywane.

Reklamowe pliki cookieTe pliki cookie są również nazywane ukierunkowanymi plikami cookie. Służą do dostarczania spersonalizowanych reklam do użytkownika. To może być bardzo praktyczne, ale także irytujące.

Zazwyczaj przy pierwszej wizycie w witrynie zostaniesz zapytany, na które z tego typu plików cookie chcesz zezwolić. I oczywiście ta decyzja jest również zapisywana w pliku cookie.

Jak mogę usunąć pliki cookie?

Sam decydujesz, w jaki sposób i czy chcesz korzystać z plików cookie.Niezależnie od usługi lub witryny, z której pochodzą pliki cookie, zawsze masz możliwość usunięcia, dezaktywacji lub tylko częściowej akceptacji plików cookie. Na przykład możesz zablokować pliki cookie innych firm, ale zezwolić na wszystkie inne pliki cookie.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakie pliki cookie były przechowywane w Twojej przeglądarce, jeśli chcesz zmienić lub usunąć ustawienia plików cookie, możesz to znaleźć w ustawieniach swojej przeglądarki:

Chrome: usuwanie i aktywowanie plików cookie oraz zarządzanie nimi w przeglądarce Chrome

Safari: zarządzaj plikami cookie i dane witryn w przeglądarce Safari

Firefox: usuń pliki cookie, aby usunąć dane przechowywane na komputerze przez witryny internetowe

Internet Explorer: usuwanie i zarządzanie plikami cookie

Microsoft Edge : Usuwanie plików cookie i zarządzanie nimi

Jeśli generalnie nie chcesz plików cookie, możesz ustawić swoją przeglądarkę tak, aby zawsze informowała Cię, kiedy plik cookie ma zostać ustawiony. W ten sposób możesz zdecydować dla każdego pliku cookie, czy zezwolić na plik cookie. Procedura różni się w zależności od przeglądarki. Najlepiej poszukać instrukcji w Google, wpisując „usuń pliki cookie Chrome” lub „dezaktywuj pliki cookie Chrome” w przypadku przeglądarki Chrome.

A co z ochroną moich danych?

Tak zwane „wytyczne dotyczące plików cookie” istnieją od 2009 roku. Stwierdza, że ​​przechowywanie plików cookies wymaga Twojej zgody. Jednak w krajach UE nadal istnieją bardzo różne reakcje na te wytyczne.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o plikach cookie i nie boisz się dokumentacji technicznej, zalecamy https://tools.ietf.org/html/rfc6265, prośba o komentarze Internet Engineering Task Force (IETF) nazywany „mechanizmem zarządzania stanem HTTP”.

Przechowywanie danych osobowych

Dane osobowe, które przekazujesz nam drogą elektroniczną na tej stronie, takie jak imię i nazwisko, adres e-mail, adres lub inne dane osobowe w kontekście przesyłania formularza lub komentarzy na blogu, są przez nas zapisywane wraz z czasem i data Adres IP jest używany tylko do określonego celu, bezpiecznie przechowywany i nie jest przekazywany osobom trzecim.

Dlatego wykorzystujemy Twoje dane osobowe wyłącznie do komunikacji z tymi odwiedzającymi, którzy wyraźnie proszą o kontakt oraz do przetwarzania usług i produktów oferowanych na tej stronie. Nie przekazujemy Twoich danych osobowych bez Twojej zgody, ale nie możemy wykluczyć, że dane te będą przeglądane w przypadku niezgodnego z prawem zachowania.

Jeśli prześlesz nam dane osobowe pocztą elektroniczną – poza tą witryną – nie możemy zagwarantować bezpiecznej transmisji i ochrony Twoich danych. Zalecamy, aby nigdy nie wysyłać poufnych danych niezaszyfrowanych pocztą elektroniczną.

Prawa zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych

Zgodnie z przepisami RODO i Polsce Ustawa o ochronie danych (RODO) zasadniczo następujące prawa:

  • Prawo do sprostowania danych (artykuł 16 RODO)
  • Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) (art. 17 RODO)
  • Prawo do ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO)
  • Prawo do powiadomienia – obowiązek powiadomienia w związku z poprawieniem lub usunięciem danych osobowych lub ograniczeniem przetwarzania (art.19 RODO)
  • Prawo do przenoszenia danych (artykuł 20 RODO)
  • Prawo do sprzeciwu (art. 21 RODO)
  • Prawo do niepodlegania decyzji opartej wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu – w tym profilowaniu (art. 22 RODO)

Jeśli uważasz, że przetwarzanie Twoich danych narusza przepisy o ochronie danych lub że Twoje roszczenia dotyczące ochrony danych zostały naruszone w jakikolwiek inny sposób, możesz złożyć skargę do organu nadzorczego, którym jest organ ochrony danych w Polsce, którego stronę internetową możesz znaleźć pod https://www.uodo.gov.pl/.

Ocena zachowania użytkowników

W poniższym oświadczeniu o ochronie danych informujemy, czy i jak oceniamy dane z Twojej wizyty na tej stronie. Ocena zebranych danych jest zwykle anonimowa i nie możemy wywnioskować Twojej osoby na podstawie Twojego zachowania na tej stronie.

Więcej informacji o tym, jak sprzeciwić się tej analizie danych dotyczących odwiedzin, można znaleźć w poniższym oświadczeniu o ochronie danych.

Szyfrowanie TLS za pomocą HTTPS

Używamy https do bezpiecznego przesyłania danych w Internecie (ochrona danych poprzez projektowanie technologii Artykuł 25 (1) RODO). Stosując TLS (Transport Layer Security), protokół szyfrowania do bezpiecznej transmisji danych w Internecie, możemy zapewnić ochronę poufnych danych. Możesz rozpoznać użycie tej ochrony transmisji danych po małym symbolu kłódki w lewym górnym rogu przeglądarki i zastosowaniu schematu https (zamiast http) jako części naszego adresu internetowego

Oświadczenie o ochronie danych w Mapach Google

W naszej witrynie internetowej używamy Google Maps firmy Google Inc. W Europie za wszystkie usługi Google odpowiada firma Google Ireland Limited (Gordon House, Barrow Street Dublin 4, Irlandia). Dzięki Google Maps możemy lepiej pokazywać lokalizacje, a tym samym dostosowywać nasze usługi do Twoich potrzeb. Korzystając z Google Maps, dane są przesyłane do Google i przechowywane na serwerach Google. W tym miejscu chcemy bardziej szczegółowo omówić, czym są Mapy Google, dlaczego używamy tej usługi Google, jakie dane są przechowywane i jak można temu zapobiec.

Co to są Mapy Google?

Mapy Google to internetowa usługa mapowa firmy Google. Dzięki Google Maps możesz wyszukiwać online dokładne lokalizacje miast, zabytków, obiektów noclegowych lub firm za pomocą komputera, tabletu lub aplikacji. Jeśli firmy są reprezentowane w Google Moja Firma, oprócz lokalizacji wyświetlane są dodatkowe informacje o firmie. Aby wskazać możliwość lokalizacji, sekcje mapy lokalizacji można zintegrować ze stroną internetową za pomocą kodu HTML. Mapy Google pokazują powierzchnię Ziemi jako mapę drogową lub zdjęcie lotnicze lub satelitarne. Dzięki zdjęciom Street View i wysokiej jakości zdjęciom satelitarnym możliwe są bardzo precyzyjne reprezentacje.

Dlaczego używamy Map Google w naszej witrynie?

Wszystkie nasze wysiłki na tej stronie mają na celu zapewnienie użytecznego i znaczącego czasu w naszej witrynie. Dzięki integracji Google Maps możemy dostarczyć Ci najważniejsze informacje o różnych lokalizacjach. Na pierwszy rzut oka widać, gdzie się znajdujemy. Opis trasy zawsze wskaże Ci najlepszą lub najszybszą drogę do nas. Trasy można znaleźć samochodem, komunikacją miejską, pieszo lub rowerem. Dla nas dostarczanie Map Google jest częścią naszej obsługi klienta.

Jakie dane są zapisywane przez Mapy Google?

Aby Mapy Google mogły oferować pełną obsługę, firma musi rejestrować i zapisywać Twoje dane. Obejmuje to wprowadzone wyszukiwane hasła, Twój adres IP oraz współrzędne szerokości i długości geograficznej. Jeśli korzystasz z funkcji planowania trasy, wprowadzony adres początkowy zostanie również zapisany. Jednak to przechowywanie danych odbywa się w witrynie Google Maps. Możemy Cię o tym tylko poinformować, ale nie mamy na to wpływu. Ponieważ zintegrowaliśmy Google Maps z naszą witryną, Google umieszcza co najmniej jeden plik cookie (nazwa: NID) w Twojej przeglądarce. Ten plik cookie przechowuje dane o Twoim zachowaniu użytkownika. Google wykorzystuje te dane przede wszystkim w celu optymalizacji własnych usług i dostarczania indywidualnych, spersonalizowanych reklam.

Następujący plik cookie jest ustawiany w Twojej przeglądarce w związku z integracją Google Maps:

Nazwa: NID
Wartość: 188=h26c1Ktha7fCQTx8rXgLyATyITJ111400239-5
Cel: NID jest używany przez Google, aby dostosować reklamy do wyszukiwania w Google. Za pomocą tego pliku cookie Google „zapamiętuje” najczęściej wpisywane zapytania lub poprzednie interakcje z reklamami. Dzięki temu zawsze otrzymujesz spersonalizowane reklamy. Plik cookie zawiera unikalny identyfikator, którego Google używa do zbierania osobistych ustawień do celów reklamowych.
Data wygaśnięcia: po 6 miesiącach

Uwaga:nie możemy zagwarantować, że przechowywane informacje są kompletne. Nigdy nie można wykluczyć zmian, zwłaszcza w przypadku korzystania z plików cookie. W celu identyfikacji pliku cookie NID utworzono oddzielną stronę testową, na której zintegrowano tylko Google Maps.

Jak długo i gdzie będą przechowywane dane?

Serwery Google znajdują się w centrach danych na całym świecie. Jednak większość serwerów znajduje się w Ameryce. Z tego powodu Twoje dane są również coraz częściej przechowywane w USA. Tutaj możesz przeczytać dokładnie, gdzie znajdują się centra danych Google: https://www.google.com/about/datacenters/inside/locations/?hl=pl

Google rozprowadza dane na różnych nośnikach danych. Oznacza to, że dostęp do danych jest szybszy i jest lepiej chroniony przed jakąkolwiek próbą manipulacji. Każde centrum danych ma również specjalne programy awaryjne. Jeśli na przykład wystąpią problemy ze sprzętem Google lub klęska żywiołowa sparaliżuje serwery, dane prawie na pewno są nadal chronione.

Niektóre dane są zapisywane przez Google przez określony czas. W przypadku innych danych Google oferuje tylko opcję ich ręcznego usunięcia. Firma anonimizuje również informacje (takie jak dane reklamowe) w dziennikach serwera, usuwając część adresu IP i informacje z plików cookie po odpowiednio 9 i 18 miesiącach.

Jak mogę usunąć swoje dane lub zapobiec przechowywaniu danych?

Dzięki funkcji automatycznego usuwania danych o lokalizacji i aktywności wprowadzonej w 2019 r. informacje o lokalizacji i aktywności w sieci / aplikacji – w zależności od Twojej decyzji – są przechowywane przez 3 lub 18 miesięcy, a następnie usuwane. Ponadto w dowolnym momencie możesz ręcznie usunąć te dane z historii za pośrednictwem konta Google. Jeśli chcesz całkowicie uniemożliwić rejestrowanie swojej lokalizacji, musisz wstrzymać sekcję „Aktywność w internecie i aplikacjach” na swoim koncie Google. Kliknij opcję Dane i personalizacja, a następnie kliknij opcję Ustawienia aktywności. Tutaj możesz włączać i wyłączać czynności.

Możesz również dezaktywować, usunąć lub zarządzać pojedynczymi plikami cookie w swojej przeglądarce. W zależności od używanej przeglądarki zawsze działa to trochę inaczej. Następujące Instrukcje końcowe pokazują, jak zarządzać plikami cookie w przeglądarce:

Chrome: usuwanie i aktywowanie plików cookie oraz zarządzanie nimi w przeglądarce Chrome

Safari: zarządzaj plikami cookie i dane witryn w przeglądarce Safari

Firefox: usuń pliki cookie, aby usunąć dane przechowywane na komputerze przez witryny internetowe

Internet Explorer: usuwanie i zarządzanie plikami cookie

Microsoft Edge : Usuwanie plików cookie i zarządzanie nimi

Jeśli generalnie nie chcesz plików cookie, możesz ustawić swoją przeglądarkę tak, aby zawsze informowała Cię, kiedy plik cookie ma zostać ustawiony. Możesz więc zdecydować dla każdego pliku cookie, czy zezwolisz na to, czy nie.

Google jest aktywnym uczestnikiem UE-USA. Tarczy Prywatności, która reguluje prawidłowe i bezpieczne przekazywanie danych osobowych. Więcej informacji na ten temat można znaleźć pod adresem https: //www.privacyshield. gov/Participant?id=a2zt000000001L5AAI. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o przetwarzaniu danych przez Google, zalecamy własne oświadczenie firmy o ochronie danych pod adresem https://policies.google.com/privacy?hl=pl.

Oświadczenie o ochronie danych Google Fonts

W naszej witrynie używamy czcionek Google. To są „czcionki Google” firmy Google Inc. Na terenie Europy firma Google Ireland Limited (Gordon House, Barrow Street Dublin 4, Irlandia) jest odpowiedzialna za wszystkie usługi Google.

Nie musisz się logować ani zapisywać hasła, aby korzystać z czcionek Google. Ponadto w Twojej przeglądarce nie są zapisywane żadne pliki cookie. Pliki (CSS, czcionki) są pobierane z domen Google fonts.googleapis.com i fonts.gstatic.com. Według Google żądania CSS i czcionek są całkowicie niezależne od wszystkich innych usług Google. Jeśli masz konto Google, nie musisz się martwić, że dane Twojego konta Google zostaną przesłane do Google podczas korzystania z Google Fonts. Google rejestruje użycie CSS (kaskadowych arkuszy stylów) i używanych czcionek i bezpiecznie przechowuje te dane. Przyjrzymy się bliżej, jak dokładnie wygląda przechowywanie danych.

Co to są czcionki Google?

Google Fonts (dawniej Google Web Fonts) to katalog zawierający ponad 800 czcionek, które Googlesą dostępne użytkownikom bezpłatnie.

Wiele z tych czcionek jest udostępnianych na licencji SIL Open Font License, podczas gdy inne są udostępniane na licencji Apache. Obie są licencjami wolnego oprogramowania.

Dlaczego używamy czcionek Google w naszej witrynie?

Dzięki czcionkom Google możemy używać czcionek na naszej własnej stronie internetowej i nie musimy przesyłać ich na nasz własny serwer. Czcionki Google to ważny element zapewniający wysoką jakość naszej witryny internetowej. Wszystkie czcionki Google są automatycznie optymalizowane pod kątem internetu, co oszczędza ilość danych i jest wielką zaletą, szczególnie w przypadku używania na urządzeniach mobilnych. Podczas odwiedzania naszej witryny mały rozmiar pliku zapewnia szybki czas ładowania. Ponadto czcionki Google to bezpieczne czcionki internetowe. Różne systemy syntezy obrazu (renderowanie) w różnych przeglądarkach, systemach operacyjnych i urządzeniach mobilnych mogą prowadzić do błędów. Takie błędy mogą częściowo zniekształcać teksty lub całe strony internetowe. Dzięki sieci szybkiego dostarczania treści (CDN) nie ma problemów międzyplatformowych z czcionkami Google. Google Fonts obsługuje wszystkie popularne przeglądarki (Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera) i działa niezawodnie na większości nowoczesnych mobilnych systemów operacyjnych, w tym Android 2.2+ i iOS 4.2+ (iPhone, iPad, iPod). Dlatego używamy czcionek Google, abyśmy mogli zaprezentować całą naszą usługę online tak pięknie i jednolicie, jak to tylko możliwe.

Z jakich danych korzysta Google Fonts?

Podczas odwiedzania naszej witryny czcionki są pobierane z serwera Google. To zewnętrzne połączenie przenosi dane na serwer Google. W ten sposób Google rozpoznaje również, że Ty lub Twój adres IP odwiedzacie naszą stronę internetową. Interfejs API Google Fonts został opracowany w celu ograniczenia wykorzystania, przechowywania i gromadzenia danych użytkownika końcowego do tego, co jest niezbędne do prawidłowego dostarczania czcionek. Nawiasem mówiąc, API to skrót od „Application Programming Interface” i służy między innymi jako przekaźnik danych w sektorze oprogramowania.

Google Fonts bezpiecznie przechowuje CSS i żądania czcionek w Google i dzięki temu jest chroniony. Dzięki zebranym liczbom użytkowania Google może określić, jak dobrze odbierane są poszczególne czcionki. Google publikuje wyniki w wewnętrznych witrynach analitycznych, takich jak Google Analytics. Google korzysta również z danych swojego własnego robota indeksującego, aby określić, które witryny używają czcionek Google. Te dane są publikowane w bazie danych Google Fonts BigQuery. Przedsiębiorcy i programiści używają usługi internetowej Google BigQuery do badania i przenoszenia dużych ilości danych.

Należy jednak zauważyć, że informacje takie jak ustawienia języka, adres IP, wersja przeglądarki, rozdzielczość ekranu przeglądarki i nazwa przeglądarki są automatycznie przesyłane do serwera Google przy każdym żądaniu Google Font. Nie jest jasne, czy te dane są zapisywane, czy też nie są wyraźnie przekazywane przez Google.

Jak długo i gdzie będą przechowywane dane?

Google przechowuje żądania dotyczące zasobów CSS przez jeden dzień na swoich serwerach, które znajdują się głównie poza UE. Dzięki temu możemy używać czcionek za pomocą arkusza stylów Google. Arkusz stylów to szablon formatu, którego można użyć na przykład do szybkiej i łatwej zmiany projektu lub czcionki witryny internetowej.

Pliki czcionek są przechowywane przez Google przez rok. W ten sposób Google dąży do fundamentalnej poprawy czasu ładowania stron internetowych. Jeśli miliony stron internetowych odwołują się do tych samych czcionek, są one zapisywane w pamięci podręcznej po pierwszej wizycie i natychmiast ponownie pojawiają się na wszystkich innych odwiedzanych stronach internetowych. Czasami Google aktualizuje pliki czcionek, aby zmniejszyć rozmiar pliku, zwiększyć zasięg mowy i ulepszyć projekt.

Jak mogę usunąć swoje dane lub zapobiec przechowywaniu danych?

Danych, które Google zapisuje przez dzień lub rok, nie można po prostu usunąć. Dane są automatycznie przesyłane do Google po wejściu na stronę. Aby móc przedwcześnie usunąć te dane, należy skontaktować się z pomocą techniczną Google pod adresem https://support.google.com/Contact?hl=pl&tid=111400239. W takim przypadku blokujesz przechowywanie danych tylko wtedy, gdy nie odwiedzasz naszej witryny.

W przeciwieństwie do innych czcionek internetowych Google umożliwia nam nieograniczony dostęp do wszystkich czcionek. Dzięki temu możemy mieć nieograniczony dostęp do morza czcionek, a tym samym maksymalnie wykorzystać naszą stronę internetową. Więcej informacji na temat czcionek Google i innych pytań można znaleźć pod adresem https://developers.google.com/fonts/faq?tid=111400239. Chociaż Google zajmuje się tam kwestiami ochrony danych, nie zawiera żadnych naprawdę szczegółowych informacji o przechowywaniu danych. Uzyskanie naprawdę dokładnych informacji o przechowywanych danych z Google jest stosunkowo trudne.

Możesz również dowiedzieć się, jakie dane są generalnie rejestrowane przez Google i do czego te dane są wykorzystywane, pod adresem https://policies.google.com/privacy?hl=pl przeczytaj.

Na naszej stronie internetowej korzystamy z narzędzia analitycznego do śledzenia Google Analytics (GA) amerykańskiej firmy Google Inc. Na terenie Europy firma Google Ireland Limited (Gordon House, Barrow Street Dublin 4, Irlandia) jest odpowiedzialna za wszystkie Odpowiedzialne usługi Google. Google Analytics zbiera dane o Twoich działaniach na naszej stronie internetowej. Na przykład, jeśli klikniesz link, ta akcja zostanie zapisana w pliku cookie i wysłana do Google Analytics. Dzięki raportom, które otrzymujemy z Google Analytics, możemy lepiej dostosować naszą stronę internetową i nasze usługi do Twoich potrzeb. W dalszej części omówimy bardziej szczegółowo narzędzie do śledzenia, a przede wszystkim poinformujemy Cię, które dane są przechowywane i jak możesz temu zapobiec.

Co to jest Google Analytics?

Google Analytics to narzędzie śledzące, które służy do analizy ruchu w naszej witrynie. Tak więc Google Analytis działa, kod śledzenia jest wbudowany w kod naszej witryny. Kiedy odwiedzasz naszą stronę internetową, ten kod rejestruje różne działania, które wykonujesz na naszej stronie. Zaraz po opuszczeniu naszej strony dane te są przesyłane na serwer Google Analytics i tam przechowywane.

Google przetwarza dane i otrzymujemy raporty na temat Twojego zachowania użytkowników. Raporty te mogą obejmować:

  • Raporty dotyczące grup docelowych: dzięki raportom dotyczącym grup docelowych lepiej poznajemy naszych użytkowników i dokładniej wiemy, kto jest zainteresowany naszymi usługami.
  • Raporty reklam: raporty reklam ułatwiają nam analizę i ulepszanie naszych reklam online.
  • Raporty pozyskania: raporty pozyskania dostarczają nam przydatnych informacji o tym, jak możemy zainteresować więcej osób naszą usługą.
  • Raporty behawioralne: tutaj dowiadujemy się, jak korzystasz z naszej witryny. Potrafimy zrozumieć, którą trasę wybierasz w naszej witrynie i które linki klikasz.
  • Raporty konwersji: konwersja to proces, w którym wykonujesz żądane działanie na podstawie przekazu marketingowego. Na przykład, gdy od zwykłego odwiedzającego witrynę internetową stajesz się kupującym lub subskrybentem biuletynu. Dzięki tym raportom możemy dowiedzieć się więcej o tym, w jaki sposób otrzymujesz nasze działania marketingowe. W ten sposób chcemy zwiększyć nasz współczynnik konwersji.
  • Raporty w czasie rzeczywistym: tutaj zawsze natychmiast dowiadujemy się, co dzieje się w naszej witrynie. Na przykład możemy zobaczyć, ilu użytkowników czyta ten tekst.

Dlaczego używamy Google Analytics w naszej witrynie?

Nasz cel w tej witrynie jest jasny: chcemy zaoferować najlepszą możliwą obsługę. Statystyki i dane z Google Analytics pomagają nam osiągnąć ten cel.

Statystycznie ocenione dane pokazują nam jasny obraz mocnych i słabych stron naszej witryny. Z jednej strony możemy zoptymalizować naszą witrynę, aby zainteresowane osoby mogły ją łatwiej znaleźć w Google. Z drugiej strony dane pomagają nam lepiej zrozumieć Ciebie jako odwiedzającego. Dlatego doskonale wiemy, co musimy ulepszyć na naszej stronie internetowej, aby móc zaoferować Państwu możliwie najlepszą obsługę. Dane pomagają nam również w prowadzeniu naszych działań reklamowych i marketingowych w bardziej indywidualny i opłacalny sposób. W końcu warto pokazywać nasze produkty i usługi tylko zainteresowanym osobom.

Jakie dane są zapisywane przez Google Analytics?

Google Analytics wykorzystuje kod śledzenia do tworzenia losowego, unikalnego identyfikatora, który jest powiązany z plikiem cookie Twojej przeglądarki. W ten sposób Google Analytics rozpoznaje Cię jako nowego użytkownika. Następnym razem, gdy odwiedzisz naszą witrynę, zostaniesz rozpoznany jako „powracający” użytkownik. Wszystkie zebrane dane są zapisywane wraz z tym identyfikatorem użytkownika. To jedyny sposób oceny pseudonimowych profili użytkowników.

Tagi, takie jak pliki cookie i identyfikatory instancji aplikacji, mierzą Twoje interakcje w naszej witrynie. Interakcje to wszelkiego rodzaju działania, które wykonujesz na naszej stronie internetowej. Jeśli korzystasz również z innych systemów Google (takich jak konto Google), dane generowane przez Google Analytics mogą być łączone z plikami cookie stron trzecich. Google nie przekazuje żadnych danych Google Analytics, chyba że my, jako operator witryny, zaaprobujemy to. Wyjątki mogą mieć miejsce, jeśli wymagają tego przepisy prawa.

Następujące pliki cookie są używane przez Google Analytics:

Nazwa: _ga
Wartość: 2.1326744211.152111400239-5
Cel: Domyślnie analytics.js wykorzystuje Cookie _ga do zapisania identyfikatora użytkownika. Zasadniczo służy do zróżnicowania odwiedzających witrynę.
Data wygaśnięcia: po 2 latach

Nazwa: _gid
Wartość: 2.1687193234.152111400239-1
Cel: Plik cookie jest również używany do odróżnić odwiedzającego witrynę
Data wygaśnięcia: po 24 godzinach

Nazwa: _gat_gtag_UA_&property-id
Wartość: 1
Cel: Używany aby obniżyć używany współczynnik żądań. Jeśli usługa Google Analytics jest udostępniana za pośrednictwem Menedżera tagów Google, ten plik cookie nosi nazwę _dc_gtm_ < property-id >.
Data wygaśnięcia: po 1 minucie

Nazwa: AMP_TOKEN
Wartość: brak szczegółów
Cel: Plik cookie zawiera token, za pomocą którego użytkownik Identyfikator można uzyskać z usługi identyfikatora klienta AMP. Inne możliwe wartości wskazują na wyrejestrowanie, żądanie lub błąd.
Data wygaśnięcia: po 30 sekundach do roku

Nazwa: _utma
Wartość: 1564498958.1564498958.1564498958.1
Cel: Ten plik cookie może służyć do śledzenia Twojego zachowania na stronie internetowej i mierzenia wydajności. Plik cookie jest aktualizowany za każdym razem, gdy informacje są wysyłane do Google Analytics.
Data wygaśnięcia: po 2 latach

Nazwa: _utmt
Wartość: 1
Cel: Plik cookie jest podobny do _gat_gtag_UA_ < property- id > używany do ograniczania szybkości żądań.
Data wygaśnięcia: po 10 minutach

Nazwa: _utmb
Wartość: 3.10.1564498958
Cel: Ten plik cookie służy do otwierania nowych sesji określić. Jest aktualizowany za każdym razem, gdy do Google Analytics wysyłane są nowe dane lub informacje.
Data wygaśnięcia: po 30 minutach

Nazwa: _utmc
Wartość: 167421564
Cel: Ten plik cookie służy do ustawiania nowych sesji na cykliczne Ustaw odwiedzających. To jest plik cookie sesji i jest zapisywany tylko do zamknięcia przeglądarki.
Data wygaśnięcia: po zamknięciu przeglądarki

Nazwa: _utmz
Wartość: m | utmccn=(skierowanie) | utmcmd=referral | utmcct=/
Cel: Plik cookie służy do identyfikacji źródła ruchu na naszej stronie internetowej. Oznacza to, że plik cookie przechowuje, skąd przyszedłeś na naszą stronę internetową. To mogła być inna strona lub reklama.
Data wygaśnięcia: po 6 miesiącach

Nazwa: _utmv
Wartość: brak specyfikacji
Cel: Plik cookie służy do dodawania zdefiniowanych przez użytkownika dane użytkownika do zapisania. Jest aktualizowany za każdym razem, gdy informacje są wysyłane do Google Analytics.
Data wygaśnięcia: po 2 latach

Uwaga: ta lista nie może twierdzić, że jest kompletna, ponieważ Google nieustannie zmienia wybór swoich plików cookie.

Tutaj przedstawiamy przegląd najważniejszych danych gromadzonych przez Google Analytics:

Mapy termiczne: Google tworzy tak zwane mapy popularności. Mapy termiczne pokazują dokładnie te obszary, na które klikasz. To daje nam informacje o tym, gdzie jesteś „w ruchu” w naszej witrynie.

Czas trwania sesji: czas trwania sesji to czas, który Google opisuje jako czas spędzony w naszej witrynie bez jej opuszczania. Jeśli byłeś nieaktywny przez 20 minut, sesja kończy się automatycznie.

Współczynnik odrzuceń: Odrzucenie ma miejsce, gdy oglądasz tylko jedną stronę w naszej witrynie, a następnie ponownie ją opuszczasz

Tworzenie konta: kiedy tworzysz konto lub składasz zamówienie w naszej witrynie, Google Analytics zbiera te dane.

Adres IP: adres IP jest wyświetlany tylko w formie skróconej, aby nie można było go jednoznacznie przypisać.

Lokalizacja: adres IP może służyć do określenia kraju i przybliżonej lokalizacji. Ten proces jest również nazywany określaniem lokalizacji adresu IP.

Informacje techniczne: Informacje techniczne obejmują między innymi typ przeglądarki, dostawcę Internetu lub rozdzielczość ekranu.

Źródło pochodzenia: Google Analytics lub oczywiście jesteśmy również zainteresowani tym, z której witryny lub z jakich reklam trafiłeś na naszą witrynę.

Dalsze dane to dane kontaktowe, oceny, odtwarzanie multimediów (np. podczas odtwarzania wideo na naszej stronie), udostępnianie treści za pośrednictwem mediów społecznościowych lub dodawanie ich do ulubionych. Lista nie jest wyczerpująca i służy jedynie jako ogólny przewodnik po przechowywaniu danych przez Google Analytics.

Jak długo i gdzie będą przechowywane dane?

Google ma Twoje serwery na całym świecie. Większość serwerów znajduje się w Ameryce, w związku z czym Twoje dane są w większości przechowywane na serwerach amerykańskich. Tutaj możesz przeczytać dokładnie, gdzie znajdują się centra danych Google: https://www.google.com/about/datacenters/inside/locations/?hl=pl

Twoje dane są rozpowszechniane na różnych fizycznych nośnikach danych. Ma to tę zaletę, że dostęp do danych jest szybszy i jest lepiej chroniony przed manipulacją. Każde centrum danych Google ma odpowiednie programy awaryjne dla Twoich danych. Na przykład w przypadku awarii sprzętu w Google lub klęski żywiołowej Servsparaliżować, ryzyko przerwy w działaniu usług w Google pozostaje niskie.

Standardowy okres przechowywania danych użytkowników wynoszący 26 miesięcy jest ustawiony dla Google Analytics. Następnie Twoje dane użytkownika zostaną usunięte. Mamy jednak możliwość samodzielnego wybrania okresu przechowywania danych użytkowników. Dostępnych jest pięć wariantów:

  • Usunięcie po 14 miesiącach
  • Usunięcie po 26 miesiącach
  • Usunięcie po 38 miesiącach
  • Usunięcie po 50 miesiącach
  • Brak automatycznego usuwania

Po upływie określonego czasu dane są usuwane raz w miesiącu. Ten okres przechowywania dotyczy Twoich danych powiązanych z plikami cookie, identyfikacją użytkownika i identyfikatorami reklamowymi (np. Pliki cookie z domeny DoubleClick). Wyniki raportu opierają się na danych zagregowanych i są przechowywane niezależnie od danych użytkownika. Zagregowane dane to połączenie pojedynczych danych w większą jednostkę.

Jak mogę usunąć swoje dane lub zapobiec przechowywaniu danych?

Zgodnie z prawem Unii Europejskiej o ochronie danych masz prawo do otrzymywania informacji o swoich danych, ich aktualizacji, usunięcia lub ograniczenia. Użyj dodatku do przeglądarki, aby dezaktywować JavaScript Google Analytics (ga.js, analytics.js, dc.js), aby uniemożliwić Google Analytics wykorzystanie Twoich danych. Możesz pobrać dodatek do przeglądarki pod adresem https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl pobierz i zainstaluj. Należy pamiętać, że ten dodatek wyłącza gromadzenie danych tylko przez Google Analytics.

Jeśli ogólnie chcesz dezaktywować lub usunąć pliki cookie lub zarządzać nimi (niezależnie od Google Analytics), istnieją oddzielne instrukcje dla każdej przeglądarki:

Chrome: usuń, aktywuj pliki cookie w przeglądarce Chrome i zarządzaj

Safari: zarządzaj plikami cookie i dane witryn w przeglądarce Safari

Firefox: usuń pliki cookie, aby usunąć dane przechowywane na komputerze przez witryny internetowe

Internet Explorer: usuwanie i zarządzanie plikami cookie

Microsoft Edge: usuwanie i zarządzanie plikami cookie

Google Analytics jest aktywnym uczestnikiem UE-USA. Tarczy Prywatności, która reguluje prawidłowe i bezpieczne przekazywanie danych osobowych. Więcej informacji na ten temat można znaleźć pod adresem https: //www.privacyshield.gov/Participant?id=a2zt000000001L5AAI. Mamy nadzieję, że udało nam się przekazać Państwu najważniejsze informacje o przetwarzaniu danych przez Google Analytics. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o usłudze śledzenia, polecamy te dwa linki: https://marketingplatform.google.com/about/analytics/terms/pl/ i https://support.google.com/analytics/answer/6004245?hl=pl.

Anonimizacja adresu IP w Google Analytics

Na tej stronie internetowej wdrożyliśmy anonimizację adresu IP w Google Analytics. Ta funkcja została opracowana przez Google, aby ta strona internetowa była zgodna z obowiązującymi przepisami o ochronie danych i zaleceniami lokalnych organów ochrony danych, jeśli zabraniają one przechowywania pełnego adresu IP. Anonimizacja lub maskowanie adresu IP ma miejsce, gdy tylko adresy IP dotrą do sieci zbierania danych Google Analytics i zanim dane zostaną zapisane lub przetworzone.

Więcej informacji na temat anonimizacji adresów IP można znaleźć pod adresem https : //support.google.com/analytics/answer/2763052? hl=pl.

raporty Google Analytics dotyczące danych demograficznych i zainteresowań

Włączyliśmy funkcje raportów reklamowych w Google Analytics. Raporty demograficzne i zainteresowań zawierają informacje o wieku, płci i zainteresowaniach. Dzięki temu możemy – bez możliwości przypisywania tych danych poszczególnym osobom – uzyskać lepszy obraz naszych użytkowników. Możesz dowiedzieć się więcej o funkcjach reklamowych na https: //support.google.com/analytics/answer/3450482?hl=pl&utm_id=ad.

Z działań i informacji swojego konta Google możesz korzystać w sekcji „Ustawienia reklam” pod adresem https://adssettings.google.com/authenticatedkończą się polem wyboru.

link do deaktywacji Google Analytics

Klikając następujący link dezaktywujący, możesz uniemożliwić Google rejestrowanie dalszych wizyt w tej witrynie. Ostrzeżenie: usunięcie plików cookie, użycie trybu incognito / prywatnego przeglądarki lub użycie innej przeglądarki spowoduje ponowne gromadzenie danych.

Deaktywuj Google Analytics

Dodatek Google Analytics do przetwarzania danych

Zawarliśmy z Google bezpośrednią umowę z klientem dotyczącą korzystania z Google Analytics, akceptując „uzupełnienie o przetwarzanie danych” w Google Analytics.

Więcej informacji o przetwarzaniu danych w Google Analytics można znaleźć tutaj: https://support.google.com/analytics/answer/3379636?hl=pl&utm_id=ad

Polityka prywatności Google Analytics Google Signals

Aktywowaliśmy sygnały Google w Google Analytics. Istniejące funkcje Google Analytics (raporty reklamowe, remarketing, raporty z różnych urządzeń oraz raporty dotyczące zainteresowań i cech demograficznych) są aktualizowane, aby otrzymywać od Ciebie podsumowane i anonimowe dane, pod warunkiem, że zezwoliłeś na spersonalizowane reklamy na swoim koncie Google.< p>

Cechą szczególną jest to, że jest to śledzenie na różnych urządzeniach. Oznacza to, że Twoje dane mogą być analizowane na wszystkich urządzeniach. Aktywując sygnały Google, dane są rejestrowane i łączone z kontem Google. Dzięki temu Google może na przykład rozpoznać, kiedy oglądasz produkt w naszej witrynie za pomocą smartfona, a dopiero później kupujesz ten produkt za pomocą laptopa. Dzięki aktywacji sygnałów Google możemy rozpocząć kampanie remarketingowe na różnych urządzeniach, które inaczej nie byłyby możliwe w tej formie. Remarketing oznacza, że ​​możemy pokazać Ci naszą ofertę również na innych stronach internetowych.

W Google Analytics dodatkowe dane odwiedzających, takie jak lokalizacja, historia wyszukiwania, historia YouTube i dane o twoich działaniach w naszej witrynie, są rejestrowane przez sygnały Google. Daje nam to lepsze raporty reklamowe i bardziej przydatne informacje o Twoich zainteresowaniach i cechach demograficznych z Google. Obejmuje to Twój wiek, język, którym mówisz, miejsce zamieszkania lub płeć, do której należysz. Istnieją również kryteria społeczne, takie jak praca, stan cywilny lub dochód. Wszystkie te funkcje pomagają Google Analytics w definiowaniu grup osób lub grup docelowych.

Raporty pomagają nam również lepiej ocenić Twoje zachowanie, życzenia i zainteresowania. Dzięki temu możemy optymalizować i dostosowywać nasze usługi i produkty dla Ciebie. Domyślnie te dane wygasają po 26 miesiącach. Należy pamiętać, że to gromadzenie danych ma miejsce tylko wtedy, gdy zezwolisz na spersonalizowane reklamy na swoim koncie Google. Są to zawsze dane zagregowane i anonimowe, a nigdy dane indywidualne. Możesz zarządzać tymi danymi lub je usuwać na swoim koncie Google.

Oświadczenie o ochronie danych Menedżera tagów Google

W naszej witrynie używamy Menedżera tagów Google firmy Google Inc. Na terenie Europy firma Google Ireland Limited (Gordon House, Barrow Street Dublin 4, Irlandia) odpowiada za wszystkie usługi Google. Ten Menedżer tagów jest jednym z wielu przydatnych produktów marketingowych firmy Google. Korzystając z Google Tag Manager, możemy centralnie integrować i zarządzać sekcjami kodu z różnych narzędzi śledzących, których używamy w naszej witrynie.

W niniejszej polityce prywatności chcemy bardziej szczegółowo wyjaśnić, czym zajmuje się Menedżer tagów Google, dlaczego go używamy oraz Forma, w jakiej przetwarzane są dane.

Co to jest Menedżer tagów Google?

Menedżer tagów Google to narzędzie organizacyjne, za pomocą którego możemy zintegrować tagi witryn internetowych i zarządzać nimi centralnie za pośrednictwem interfejsu użytkownika. Tagi to małe sekcje kodu, które na przykład rejestrują (śledzą) Twoje działania na naszej stronie internetowej. W tym celu w kodzie źródłowym naszej witryny używane są sekcje kodu JavaScript. Tagi często pochodzą z wewnętrznych produktów Google, takich jak Google Ads lub Google Analytics, ale tagi innych firm można również zintegrować i zarządzać nimi za pośrednictwem menedżera. Takie tagi mają różne zadania. Możesz zbierać dane przeglądarki, przesyłać dane do narzędzi marketingowych, integrować przyciski, ustawiać pliki cookie, a także śledzić użytkowników w wielu witrynach internetowych.

Dlaczego używamy Menedżera tagów Google w naszej witrynie?

Jak to się mówi: organizacja to połowa sukcesu! Oczywiście dotyczy to również utrzymania naszej strony internetowej. Aby nasza strona internetowa była jak najlepsza dla Ciebie i wszystkich osób, które są zainteresowane naszymi produktami i usługami, potrzebujemy różnych narzędzi śledzących, takich jak Google Analytics. Dane zbierane przez te narzędzia pokazują nam, co Cię najbardziej interesuje, gdzie możemy ulepszyć nasze usługi i którym osobom powinniśmy pokazywać nasze oferty. Aby śledzenie działało, musimy zintegrować odpowiedni kod JavaScript z naszą witryną. W zasadzie moglibyśmy oddzielnie włączyć każdą sekcję kodu poszczególnych narzędzi śledzących do naszego kodu źródłowego. Jednak zajmuje to stosunkowo dużo czasu i łatwo jest stracić orientację. Dlatego używamy Google Tag Manager. Z łatwością integrujemy potrzebne skrypty i zarządzamy nimi z jednego miejsca. Ponadto Menedżer tagów Google oferuje łatwy w użyciu interfejs użytkownika i nie jest wymagana znajomość programowania. W ten sposób udaje nam się utrzymać porządek w naszej dziennej dżungli.

Jakie dane są zapisywane przez Menedżera tagów Google?

Sam Menedżer tagów jest domeną, która nie ustawia plików cookie i nie zapisuje żadnych danych. Pełni rolę zwykłego „administratora” zaimplementowanych tagów. Dane są zapisywane przez poszczególne tagi różnych narzędzi do analizy sieci. Dane są przekazywane do poszczególnych narzędzi śledzących w Menedżerze tagów Google i nie są zapisywane.

Wygląda to jednak zupełnie inaczej dzięki zintegrowanym tagom różnych narzędzi do analizy sieci, takich jak Google Analytics. W zależności od narzędzia analitycznego, za pomocą plików cookie są zwykle gromadzone, zapisywane i przetwarzane różne dane dotyczące Twojego zachowania w sieci. W tym celu prosimy o zapoznanie się z naszymi tekstami o ochronie danych na temat indywidualnych narzędzi do analizy i śledzenia, których używamy na naszej stronie internetowej.

W ustawieniach konta Menedżera tagów zezwoliliśmy firmie Google na otrzymywanie od nas anonimowych danych. Jednak dotyczy to tylko użycia i wykorzystania naszego Menedżera tagów, a nie danych, które są przechowywane w sekcjach kodu. Umożliwiamy Google i innym osobom otrzymywanie wybranych danych w zanonimizowanej formie. W związku z tym wyrażamy zgodę na anonimowe przekazywanie danych z naszej strony internetowej. Pomimo długich badań nie udało nam się ustalić, jakie dokładnie podsumowane i anonimowe dane są przekazywane. W każdym przypadku Google usunie wszystkie informacje, które mogłyby zidentyfikować naszą witrynę. Google łączy te dane z setkami innych anonimowych danych witryn internetowych i tworzy trendy wśród użytkowników w ramach pomiarów porównawczych. Benchmarking porównuje Twoje własne wyniki z wynikami konkurencji. Procesy można zoptymalizować na podstawie zebranych informacji.

Jak długo i gdzie będą przechowywane dane?

Gdy Google przechowuje dane, są one przechowywane na jej własnych serwerach Google. Serwery są dystrybuowane na całym świecie. Większość z nich jest w Ameryce. Pod adresem https://www.google.com/about/datacenters/inside/locations/?hl=pl, możesz przeczytać dokładnie, gdzie znajdują się serwery Google.

Jak długo poszczególne narzędzia śledzące przechowują Twoje dane, można znaleźć w naszych indywidualnych tekstach dotyczących ochrony danych dla poszczególnych narzędzi.

Jak mogę usunąć swoje dane lub zapobiec przechowywaniu danych?

Sam Menedżer tagów Google nie ustawia plików cookie, ale zarządza tagami z różnych śledzących witryn internetowych. W naszych tekstach dotyczących ochrony danych dla poszczególnych narzędzi śledzenia, znajdziesz szczegółowe informacje o tym, jak usunąć lub zarządzać swoimi danymi.

Google jest aktywnym uczestnikiem UE-USA. Tarczy Prywatności, która zapewnia prawidłowe i bezpieczne przesyłanie danych osobowych. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na https://www.privacyshield.gov/participant?id=a2zt000000001L5AAI. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o Menedżerze tagów Google, polecamy FAQ pod adresem https://support.google.com/tagmanager/?hl=pl#topic=3441530.

Oświadczenie o ochronie danych YouTube

Zainstalowaliśmy filmy YouTube w naszej witrynie internetowej. Dzięki temu możemy zaprezentować Ci ciekawe filmy bezpośrednio na naszej stronie. YouTube to portal wideo będący spółką zależną Google od 2006 roku. Portal wideo jest obsługiwany przez YouTube, LLC, 901 Cherry Ave., San Bruno, CA 94066, USA. Kiedy wywołujesz stronę w naszej witrynie, która zawiera osadzony film z YouTube, Twoja przeglądarka automatycznie łączy się z serwerami YouTube lub Google. Przesyłane są różne dane (w zależności od ustawień). Za przetwarzanie danych w Europie odpowiada Google Ireland Limited (Gordon House, Barrow Street Dublin 4, Irlandia).

Poniżej chcemy bardziej szczegółowo wyjaśnić, które dane są przetwarzane, dlaczego zintegrowaliśmy filmy z YouTube i jak możesz zarządzać swoimi danymi lub je usuwać.

Co to jest YouTube?

W serwisie YouTube użytkownicy mogą bezpłatnie oglądać, oceniać, komentować i przesyłać filmy wideo. W ciągu ostatnich kilku lat YouTube stał się jednym z najważniejszych kanałów mediów społecznościowych na świecie. Abyśmy mogli wyświetlać filmy w naszej witrynie, YouTube udostępnia fragment kodu, który wbudowaliśmy w naszą witrynę.

Dlaczego używamy filmów YouTube w naszej witrynie?

YouTube to platforma wideo z największą liczbą odwiedzających i najlepszymi treściami. Dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić najlepszą możliwą obsługę naszej strony internetowej. Oczywiście nie powinno zabraknąć interesujących filmów. Za pomocą naszych osadzonych filmów, oprócz naszych tekstów i obrazów, udostępniamy dodatkowe pomocne treści. Ponadto nasza strona internetowa jest łatwiejsza do znalezienia w wyszukiwarce Google dzięki osadzonym filmom. Nawet jeśli umieszczamy reklamy za pośrednictwem Google Ads, dzięki zebranym danym Google może naprawdę wyświetlać te reklamy tylko osobom, które są zainteresowane naszymi ofertami.

Jakie dane są przechowywane w YouTube?

Gdy tylko odwiedzisz jedną z naszych stron ze zintegrowanym filmem YouTube, YouTube ustawia co najmniej jeden plik cookie, który zapisuje Twój adres IP i nasz adres URL. Jeśli jesteś zalogowany na swoje konto YouTube, YouTube zazwyczaj może przypisać Twoje interakcje w naszej witrynie do Twojego profilu za pomocą plików cookie. Obejmuje to takie dane, jak czas trwania sesji, współczynnik odrzuceń, przybliżona lokalizacja, informacje techniczne, takie jak typ przeglądarki, rozdzielczość ekranu lub dostawca Internetu. Dalszymi danymi mogą być dane kontaktowe, oceny, udostępnianie treści za pośrednictwem mediów społecznościowych lub dodawanie ich do ulubionych na YouTube.

Jeśli nie jesteś zalogowany na konto Google lub YouTube, Google będzie przechowywać dane z unikalnym identyfikatorem, który jest powiązany z Twoim urządzeniem, przeglądarką lub aplikacją. Na przykład preferowane ustawienie języka zostaje zachowane. Jednak wielu danych dotyczących interakcji nie można zapisać, ponieważ ustawionych jest mniej plików cookie.

Na poniższej liście pokazujemy pliki cookie, które zostały ustawione podczas testu przeglądarki. Z jednej strony pokazujemy pliki cookie, które są ustawiane bez zarejestrowanego konta YouTube. Z drugiej strony pokazujemy pliki cookie, które są ustawione na zarejestrowanym koncie. Lista nie może twierdzić, że jest kompletna, ponieważ dane użytkownika zawsze zależą od interakcji w YouTube.

Nazwa: YSC
Wartość: b9-CV6ojI5Y111400239-1
Cel: Ten plik cookie rejestruje unikalny identyfikator aby zapisać statystyki oglądanego filmu.
Data wygaśnięcia: po zakończeniu sesji

Nazwa: PREF
Wartość: f1=50000000
Cel: Ten plik cookie rejestruje również Twój unikalny identyfikator. Za pośrednictwem PREF Google otrzymuje statystyki dotyczące sposobu, w jaki korzystasz z filmów YouTube w naszej witrynie internetowej.
Data wygaśnięcia: po 8 miesiącach

Nazwa: GPS
Wartość: 1
Cel: Ten plik cookie rejestruje Twój unikalny identyfikator na urządzeniach mobilnych, do śledzenia lokalizacji GPS.
Data ważności: po 30 minutach

Nazwa: VISITOR_INFO1_LIVE
Wartość: 95Chz8bagyU
Cel: Ten plik cookie próbuje Szacunkowa przepustowość łącza użytkownika w naszej witrynie (z wbudowanym wideo YouTube).
Data wygaśnięcia: po 8 miesiącach

Inne pliki cookie, które są ustawiane, gdy jesteś zalogowany na swoje konto YouTube:

Nazwa: APISID
Wartość: zILlvClZSkqGsSwI / AU1aZI6HY7111400239-
Cel: Ten plik cookie służy do tworzenia Utwórz profil swoich zainteresowań. Dane są wykorzystywane do spersonalizowanych reklam.
Termin ważności: po 2 latach

Nazwa: ZGODA
Wartość: TAK + pl.pl + 20150628-20-0
Cel: Plik cookie zapisuje status zgody użytkownika na korzystanie z różnych usług Google. CONSENT zapewnia również bezpieczeństwo sprawdzania użytkowników i ochrony danych użytkowników przed nieautoryzowanymi atakami.
Data wygaśnięcia: po 19 latach

Nazwa: HSID
Wartość: AcRwpgUik9Dveht0I
Cel: Ten plik cookie służy do tworzenia profilu o Twoim Twórz zainteresowania. Te dane pomagają wyświetlać spersonalizowane reklamy.
Data wygaśnięcia: po 2 latach

Nazwa: LOGIN_INFO
Wartość: AFmmF2swRQIhALl6aL…
Cel: Ten plik cookie przechowuje informacje o Twoim logowaniu Przechowywane dane .
Data wygaśnięcia: po 2 latach

Nazwa: SAPISID
Wartość: 7oaPxoG-pZsJuuF5 / AnUdDUIsJ9iJz2vdM
Cel: Ten plik cookie działa, będąc Twoim przeglądarka i urządzenie są jednoznacznie identyfikowane. Służy do tworzenia profilu o Twoich zainteresowaniach.
Data wygaśnięcia: po 2 latach

Nazwa: SID
Wartość: oQfNKjAsI111400239-
Cel: Ten plik cookie przechowuje identyfikator Twojego konta Google i czas ostatniej rejestracji w formie podpisanej cyfrowo i zaszyfrowanej.
Data wygaśnięcia: po 2 latach

Nazwa: SIDCC
Wartość: AN0-TYuqub2JOcDTyL
Cel: Ten plik cookie przechowuje informacje o tym, jak korzystasz Korzystaj ze strony internetowej i jakie reklamy widziałeś przed odwiedzeniem naszej strony.
Data wygaśnięcia: po 3 miesiącach

Jak długo i gdzie będą przechowywane dane?

Dane, które YouTube otrzymuje i przetwarza od Ciebie, są przechowywane na serwerach Google. Większość tych serwerów znajduje się w Ameryce. Pod https://www.google.com/about/datacenters/inside/locations/?hl=pl możesz zobaczyć dokładnie, gdzie znajdują się centra danych Google. Twoje dane są rozprowadzane na serwerach. Oznacza to, że dostęp do danych jest szybszy i jest lepiej chroniony przed manipulacją.

Google przechowuje zebrane dane przez różne okresy. W każdej chwili możesz usunąć niektóre dane, inne są automatycznie usuwane po określonym czasie, a inne są zapisywane przez Google na dłuższy okres. Niektóre dane (takie jak elementy z „Mojej aktywności”, zdjęcia lub dokumenty, produkty) zapisane na Twoim koncie Google będą przechowywane, dopóki ich nie usuniesz. Nawet jeśli nie jesteś zalogowany na konto Google, możesz usunąć niektóre dane powiązane z urządzeniem, przeglądarką lub aplikacją.

Jak mogę usunąć swoje dane lub zapobiec przechowywaniu danych?

Zasadniczo możesz usunąć dane z konta Google ręcznie. Dzięki funkcji automatycznego usuwania danych o lokalizacji i aktywności wprowadzonej w 2019 roku, informacje są przechowywane w zależności od Twojej decyzji – 3 lub 18 miesięcy, a następnie usuwane.

Niezależnie od tego, czy masz konto Google, czy nie, możesz skonfigurować swoją przeglądarkę tak, aby firma Google usuwała lub dezaktywowała pliki cookie. Działa to na różne sposoby w zależności od używanej przeglądarki. Poniższe instrukcje pokazują, jak zarządzać plikami cookie w przeglądarce:

Chrome: usuwanie i aktywowanie plików cookie oraz zarządzanie nimi w przeglądarce Chrome

Safari: zarządzaj plikami cookie i dane witryn w przeglądarce Safari

Firefox: usuń pliki cookie, aby usunąć dane przechowywane na komputerze przez witryny internetowe

Internet Explorer: usuwanie i zarządzanie plikami cookie

Microsoft Edge : Usuwanie plików cookie i zarządzanie nimi

Jeśli generalnie nie chcesz plików cookie, możesz ustawić swoją przeglądarkę tak, aby zawsze informowała Cię, kiedy plik cookie ma zostać ustawiony. W ten sposób możesz zdecydować dla każdego pliku cookie, czy zezwolić na to. Ponieważ YouTube jest spółką zależną Google, obowiązuje wspólna polityka prywatności. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o postępowaniu z Twoimi danymi, zalecamy oświadczenie o ochronie danych pod adresem https://policies.google.com/privacy?hl=pl.

Odpowiedzialny

NZ Techno Sp. z o.o.
ul. Berneńska 5a
03-976 Warszawa
Tel. +48 22 616 32 45
Fax. +48 22 617 07 85
Mail: office.pl@nztechno.com

Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XVI Wydział Gospodarczy Krajowego
Rejestru Sądowego nr KRS 0000081888
REGON: 011862144
NIP: 113-02-34-889
Kapitał zakładowy 50 000,00 zł
Prezes: Bogumil Szklarzewicz

Źródło: utworzone za pomocą generatora ochrony danych z AdSimple® Linkbuilding we współpracy z aboutbusiness.at